Forum www.20152018.fora.pl Strona Główna www.20152018.fora.pl
Forum Bezpieczeństwa Wewnętrznego WSB
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POPRAWKA 1 - SOCJOLOGIA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.20152018.fora.pl Strona Główna -> Zajęcia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł




Dołączył: 06 Lis 2015
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:22, 31 Sty 2016    Temat postu: POPRAWKA 1 - SOCJOLOGIA

termin dla BLN1_B : 21/02, g.12

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Nie 16:57, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamK




Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:03, 31 Sty 2016    Temat postu: Egzamin poprawkowy

@#$%&@#$%&

Niestety muszę poprawiać? Ciekawe czy tyn jeden pkt. który mi napisał zaważył na ocenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewa7701




Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:59, 31 Sty 2016    Temat postu:

Czy ktoś ma tent test?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elemelek




Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 4:43, 01 Lut 2016    Temat postu:

Wydaje mi się, że po tych pytaniach co "jebnął" nam na 1szym terminie to nie ma co patrzeć czy ma ktoś test czy nie. Trzeba zebrać notatki do kupy. Ma ktoś może zakres materiału ? Ja chyba pójdę do bilbioteki i ogarnę tą książkę na której bazuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kstepniak




Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:56, 01 Lut 2016    Temat postu:

a wiadomo czy to będzie test, czy jakas odp ustna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elemelek




Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:01, 01 Lut 2016    Temat postu:

Była mowa o tym że zadania będą otwarte, to raczej test

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosia




Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:04, 01 Lut 2016    Temat postu:

Napisałam do faceta od socjologii, z prośbą o podanie zagadnień. Trochę chyba zbyt nieuprzejmie podkreśliłam ze mimo naszych wcześniejszych próśb ich nie podał, za to drugiej grupie uległ. Ale myślę że ostatecznie coś mi poda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosia




Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:32, 02 Lut 2016    Temat postu:

odpisał


"Oto zagadnienia i [ewentualne] lektury:

A.Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2006
Tytuły rozdziałów:
Co to jest socjologia?
Kultura i społeczeństwo.
Interakcja społeczna a życie codzienne.
Socjologia ciała - zdrowie, choroba i starzenie się.
Rodziny.
Rasa, etniczność, migracja.
Klasa, stratyfikacja i nierówności.
Ubóstwo, opieka społeczna i wykluczenie społeczne.
Praca i życie gospodarcze.

P. Sztompka, Socjologia Znak Kraków 2002
część I s. 45 – 110
część II cała
Cześć III 229 – 287

1) Pojęcie wyobraźni socjologicznej,
2) Geneza socjologii jako nauki,
3) Przydatność socjologii dziś,
4) Przejście z perspektywy jednostek na poziom zbiorowy,
5) Twórcy socjologii i ich koncepcje
a. August Comte, -, potrzeba socjologii jako nauki pozytywnej, etapy
rozwoju myśli ludzkiej, pojęcie socjologii, spuścizna rewolucji
francuskiej.
b. Florian Znaniecki, -, ustanowienie socjologii w Polsce, badania metodą
biograficzną, wskaźnik humanistyczny.
c. Emil Durkheim, -, badania samobójstw, solidarność społeczna [i jej
typy], fakt społeczny
d. Max Weber, -, metoda typów idealnych, etyka protestancka i geneza
kapitalizmu, typy panowania, biurokracja,
e. Karol Marks -, formacje społeczno-ekonomiczne, wyzysk, klasy społeczne,
konflikt,
f. Harriet Martineau, -, perspektywa "kulis" życia społecznego.
6) Trzy główne paradygmaty socjologii [funkcjonalizm, teoria konfliktu,
teorie działań społecznych],
7) Kultura oczami socjologa, -, pochodzenie pojęcia, typy kultur,
subkultury, kontrkultury,
Cool Współzależność kultur,
9) Uniwersalia kulturowe,
10) Socjalizacja i jej etapy, pojęcie jaźni odzwierciedlonej,
11) System aksjo-normatywny, -, normy i wartości, moc norm, relatywizm
norm, prawo, moralność i zwyczaj, moda i styl artystyczny.
12) Rola społeczna i jej cechy,
13) Napięcia w systemie aksjo-normatywnym,
14) Konformizm i dewiacja w ujęciu Roberta Mertona (tabelka).''


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elemelek




Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:02, 02 Lut 2016    Temat postu:

Dzięki Gosiu, można kleić notatki :3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maja




Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:25, 09 Lut 2016    Temat postu:

1.Wyobraźnia socjologiczna?
• Świadomość własnej pozycji i roli w strukturze społecznej jako umiejętność postrzegania samego siebie pomiędzy innymi osobami, swojego miejsca w szerszej społeczności i zachodzących pomiędzy nimi relacji i powiązań.
• Umiejętność postrzegania siebie samego jako dziedzica długotrwałej tradycji przekazywanej i ulepszanej.
• Umiejętność postrzegania samego siebie, tego jak działamy i funkcjonujemy w społeczeństwie- mamy większy mamy wpływ na naszą przyszłość. Jesteśmy twórcami przyszłego społeczeństwa.
Wyobraźnia socjologiczna jest najbardziej pożyteczną formą samoświadomości człowieka. Umożliwia ona wzięcie pod uwagę tego, jak jednostki, kierując się swym codziennym doświadczeniem, często fałszywie rozumieją swoje pozycje społeczne. Stosując pojęcie ‘wyobraźni socjologicznej’ musimy podchodzić z dystansem do otaczającego nas świata, również do czynności wykonywanych codziennie, lecz nie uchroni nas przed troskami dnia codziennego. Ludzie są tego świadomi i próbują zrozumieć zaistniałe troski, dlatego zamykają się w prywatnych orbitach swojego życia.
„Wyobraźnia socjologiczna umożliwia nam zrozumienie historii i biografii oraz zachodzących w społeczeństwie relacji między nimi. Takie jest jej zadanie i obietnica” (Mills 2005: 12-13).

2. Geneza socjologii jako nauki?
Socjologia – jest to nauka o zjawiskach, procesach społecznych i społeczeństwie, czyli zbiorowości ludzkiej znajdującej się na ograniczonej przestrzeni, współpracującej ze sobą w taki sposób, by zapewnić swym członkom istnienie i rozwój. Przedmiotem socjologii są zjawiska i procesy zachodzące w różnych formach życia zbiorowego.
Socjologia bada:
• instytucje
• zbiorowości np. grupy społeczne, zawodowe
• procesy
• stosunki
• zjawiska kulturowe
• ruchy społeczne
• świadomość społeczną
Subdyscypliny socjologii:
• socjologia pracy i przemysłu
• socjologia wsi i rolnictwa
• socjologia miasta
• socjologia oświaty i wychowania
• socjologia rodziny

3.Przydatność socjologii dziś? Moim zdaniem inaczej ‘funkcje socjologii’

a) Diagnostyczna – polega na dostarczaniu praktykom wiedzy o sytuacji, w obrębie której zamierzają działać; badacz dostarcza wiedzy o pewnym wycinku rzeczywistości społecznej celem:
- usunięcia niepożądanego stanu rzeczy;
- oceny skuteczności określonej akcji;
- zebranie danych ogólnych.
b) Ideologiczna – uwidacznia się wpływem na cele, jakie sobie stawiają jednostki działające; polega na wprowadzaniu do prac naukowych terminów nacechowanych emocjonalnie i wartościująco, lub ciągłym powtarzaniu określonych twierdzeń, co pośrednio wpływa na kształtowanie postaw czytelnika
c) Prognostyczna ( prewidystyczna) – dostarcza wiedzy o tym, że określone warunki wywołują odpowiednie następstwa; niezbędne dla pełnienia tej funkcji jest jasne, jednoznaczne i udoskonalane (względem zmian rzeczywistości) formułowanie praw warunkowych.
d) Socjotechniczna – oznacza wykożystanie teorii socjologicznych do formułowania zaleceń podsuwanych praktykom profesjonalnie zajmujących się kształtowaniem i modyfikacją postaw i zachowań.
6. Trzy główne paradygmaty socjologii.
a) funkcjonalizm socjologiczny - orientacja teoretyczna w socjologii przykładająca szczególną wagę do badania instytucji społecznej z punktu widzenia wypełnianych przez nie funkcji społecznych.
W centrum zainteresowania funkcjonalizmu socjologicznego są studia nad mechanizmami przetrwania systemów społecznych, mniejszą wagę przykłada on do poznania genezy badanych zjawisk, a także zmian, którym system ulega. Funkcjonalizm socjologiczny uznaje społeczeństwo za samoregulujący się system, którego istnienie zależy od wypełniania przez jego części składowe pewnych podstawowych funkcji; do jego głównych pojęć należą — oprócz funkcji i systemu — pojęcia ładu i równowagi społecznej. Podstawowe założenia funkcjonalizmu socjologicznego wywodzą się z funkcjonalizmu antropologicznego.

b) teoria konfliktu - Nie jest to jedna spójna teoria, lecz zbiór podejść teoretycznych, które eksponowały pomijany często w analizach funkcjonalistów konflikt społeczny. Teorie konfliktu widzą systemy społeczne jako pełne napięć i konfliktów istniejących pomiędzy składającymi się na nie częściami. Siłą napędową konfliktu jest nierówność. Teoria konfliktu społecznego to stały, wszechobecny element wszelkich stosunków społecznych, który prowadzi do procesu zmiany społecznej. Twórcy tej teorii podstawowe źródła konfliktu upatrują w strukturze władzy oraz podziałach społecznych. Społeczeństwo składające się z różnych grup stara się rywalizować o własne interesy. Odmienność tych interesów sprawia że konflikt staje się nieustanny. Teoretycy konfliktu badają napięcia między dominującymi i nieuprzywilejowanymi grupami społeczeństwa.

c) teorie działań społecznych - Weber postulował aby nadać naukom społecznym ścisły i obiektywny charakter, poprzez opracowanie specyficznej dlań metodologii i filozofii nauki (np. koncepcja typow idealnych) , opisywanie ich jak najbardziej precyzyjnym językiem, oraz prowadzenia zakrojonych na szeroka skale badan historyczno porównawczych .
Swoją teorie socjologiczną weber buduje na pojęciu działania społecznego. Od innych zachowań ludzkich odróżnia je to że działający podmiot wiąże z nim subiektywny sens. Operacja rozumienia jest możliwa, ponieważ większość działań ludzkich to działania racjonalne.
4 rodzaje działań:
• działania racjonalne ze względu na cel , w którym działający kieruje się racjonalnością instrumentalną
• działania racjonalne ze względu na wartości (wertrational), w odróżnieniu od powyższych, działający podmiot nie kieruje się kalkulacją następstw działania
• działania afektywne, odpowiadające aktualnym stanom uczuciowym,
• działania tradycjonalne, opierające się na nawyku.

7. Kultura oczami socjologa.
• Pochodzenie - Socjologia pochodzi od dwóch słów:
- łac. SOCIETAS - społeczny. dotyczący ludzi
- grec. LOGOS - nauka, mądrość, słowo
• Typy kultur –
Kultura duchowa obejmuje wytwory niematerialne, nie mające zastosowania praktycznego np. wytwory sztuki, muzyki, literatury, filozofii, religii.
Kultura materialna obejmuje wytwory materialnej działalności człowieka np. architektura i wytwory codziennego użytku.
Kultura społeczna (normatywna) obejmuje zbiór norm i wzorców zachowań charakterystycznych dla danego społeczeństwa. Wzory zachowań rozumie się jako wszelkie reguły działalności człowieka w danej zbiorowości.
Rozróżniamy także kulturę elitarna i masową oraz alternatywną (jest wynikiem sprzeciwu wobec tradycji). Zgodnie z przyjętą nazwą adresaci tych kultur różnią się zajmowaną pozycją w społeczeństwie.
Rodzaje subkultur - skini, hipisi, punki, graficiarze, kibole, emo skate.
Kontrkultury - Kontrkultura to zjawisko, w które wpisuje się kontestacja głównego nurtu obowiązującej kultury. Różnorodne nurty kontrkulturowe wynikają zatem ze sprzeciwu wobec ograniczeń narzucanych człowiekowi najczęściej przez kapitalistyczną kulturę Zachodu.
9. Uniwersalia kulturowe.

Kultury, mimo iż różnią się między sobą, posiadają wspólne elementy. Mają one charakter powszechny, spotykany w każdej społeczności ludzkiej. Antropologowie i socjologowie takie wspólne składniki dla wielu kultur nazywają uniwersaliami kulturowymi . Te wspólne elementy kulturowe można znaleźć w podstawowych dziedzinach życia społecznego, na przykład rodzina, religia, komunikacja międzyludzka. Istnieją dwa podstawowe powszechniaki kulturowe, które są obecne we wszystkich zbadanych przez niego społecznościach. Jest to reguła "nie zabijaj" i zakaz kazirodztwa . Mimo, iż poszczególne elementy kultury przenikają do innych, to podstawowy rdzeń kultury pozostaje nienaruszony. Wartości, normy i zwyczaje, którym hołduje dana kultura nie tracą swojej tożsamości, gdyż są podtrzymywane przez równego rodzaju instytucje. Miłość, rodzina, religia i inne wartości narodowe stanowią istotny element każdej kultury. Częstokrotnie to właśnie one są fundamentalnym trzonem większości kultur i dlatego też obserwujemy specyficzne podobieństwa między różnymi narodowościami.

Tyle mam, resztę będę kleić jutro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maja




Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:05, 10 Lut 2016    Temat postu:

10. Socjalizacja i jej etapy.
Definicja socjalizacji
Proces przekazywania innym pokoleniom dorobku kulturowego oraz systemu wartości, norm, wzorców zachowań obowiązujących w danym społeczeństwie (co przyczynia się do rozwoju społecznego człowieka, kształtowania jego osobowości, oraz umiejętności niezbędnych dorosłej osobie)
Rodzaje socjalizacji
pierwotna – obejmuje okres dzieciństwa, zachodzi w grupie pierwotnej, najczęściej na obszarze rodziny. Charakteryzuje się ona silnym emocjonalnym oddziaływaniem znaczących innych na jednostkę. Reguły i normy społeczne są przyswajane na drodze zabawy czy naśladownictwa.

wtórna – okres, w którym człowiek uczy się nowych norm, umiejętności, aby przygotować się na pełnienie kolejnych, nowych ról społecznych (tzw. profesjonalizacja). W toku wzrastania jednostka wchodzi w kolejne grupy wtórne (partie polityczne, zakład pracy itp.)
Instytucje socjalizujące
To np. rodzina, szkoła, grupy rówieśnicze, gazety, radio, telewizja, czasopisma, Kościół;
Jaźń odzwierciedlona - kształtowana przez interpretację reakcji innych ludzi w stosunku do własnej osoby, czyli to, jak wyobrażam sobie sposób, w jaki widzą mnie inni. Pojawia się w relacjach międzyludzkich, gdy na przykład zadajemy sobie pytanie "co o mnie pomyślą inni?".
12. Rola społeczna.
Rola społeczna to zbiór oczekiwań w stosunku do jednostki, odnoszący się do jej konkretnego statusu społecznego. To także zbiór praw oraz obowiązków jednostki ze względu na zajmowaną pozycję społeczną. Każda rola społeczna jest określona poprzez pewne normy postępowania, zakazy lub nakazy, wynikające z uwarunkowań zewnętrznych bądź wewnętrznych. Często pojęcie to jest stosowane zamiennie z pojęciem funkcji społecznej. Pełnienie określonej roli społecznej przez jednostkę często sprawia, iż jednostka zaczyna się z ową rolą utożsamiać w mniejszym lub większym wymiarze. Często także pojęcie roli społecznej jest powiązane z pojęciem pozycji społecznej.
Każda jednostka w społeczeństwie odgrywa kilka ról społecznych. Dzieje się tak dlatego, iż zasadniczo jednostka należy do więcej niż jednej zbiorowości. Jednostka bowiem, oprócz życia zawodowego, posiada życie rodzinne, uczuciowe, moralne. Często może nastąpić sytuacja, w której ma miejsce konflikt ról społecznych. Wówczas należy zoptymalizować prawdopodobną spójność pomiędzy rolami i dążyć do osiągnięcia stanu, w którym konflikt ról będzie jak najmocniej zniwelowany
Cechy roli społecznej.
• podstawowe – niezbędne dla danej roli, takie które stanowią odrębności roli społecznej względem innych ról.

• wystarczające – takie, których brak odbija się na swoistym charakterze roli.

• peryferyjne – takie, które są mało istotnymi elementami roli.

11.System aksjo-normatywny –
powiązany funkcjonalnie zespół reguł - norm i wartości - dotyczących wszelakich przejawów życia społecznego, charakterystyczny dla danej kultury.
Wartości społeczne to przekonania uznawane w określonych zbiorowościach i dotyczące norm zachowania społecznego oraz hierarchii wartości. Wartości społeczne wyznaczają kierunek aktywności zarówno jednostki jak i społeczności. Konstytucja gwarantuje wartości społeczne. Wartości społeczne określa się również synonimem cnoty obywatelskiej. Cnoty obywatelskie przyczyniają się do tworzenia dobra wspólnego, wartości niezwykle istotnej w systemie demokratycznym. Ze względu na swoją wysoką jakość powinny kształtować postępowanie obywatela. Cnoty tworzą paradygmat obywatela, są wyznacznikiem jego działalności. Istnieją różne katalogi cnót obywatelskich (tolerancja, odpowiedzialność, uspołecznienie).
Relatywizm - pogląd głoszący, że wartości logiczno-poznawcze (prawda, fałsz), etyczne (dobro, zło), estetyczne (piękno, brzydota) czy normy, mają charakter względny i zależą od indywidualnego punktu widzenia. Nie ma żadnych absolutnych prawd ani wartości, nasze wypowiedzi o świecie są warunkowane przez nasz światopogląd i towarzyszące naszemu życiu okoliczności zewnętrzne. Relatywizm - po łacinie ‘relativs’, znaczy odnoszący się do czegoś, względny, warunkowy.

Norma to przepis określający, jak powinien postępować każdy członek, który należy do danej grupy czy do określonej społeczności.
Rodzaje norm społecznych
Normy prawne
- charakteryzują się skutecznością wobec wszystkich obywateli;
- popierają je sankcje państwa;
- są spisane (niekiedy są oparte na precedensie, jak w systemie anglosaskim).

Normy moralne
- wynikają z rozróżnienia, co dobre a co złe;
- nie są poparte sankcją państwa, oprócz tzw. sankcji rozproszonej (wyszydzanie, izolacja w środowisku, itp.)
- ich charakter jest grupowy.

Normy religijne
- są skuteczne wobec członków danego wyznania;
- są zapisane;
- ich nieprzestrzeganie powoduje sankcje religijne.

Normy obyczajowe
- związane są z określoną tradycją (np.: śmigus – dyngus, obchodzenie Wigilii, itd.);
- istnieją w dowolny sposób, albo w formie spisanej, lub nie. Istnieją w świadomości społecznej, są przekazywane z pokolenia na pokolenie;
- karą za ich nieprzestrzeganie może być izolacja w środowisku, ośmieszenie, itp.

Normy zwyczajowe
- wynikają z nawyków dystynktywnych dla całego społeczeństwa lub pewnych jego grup (np. nawyk całowania kobiet w rękę, ustępowanie miejsca, itp.);
- bywają spisane (np. zachowanie przy stole), ale najczęściej wynikają z naśladownictwa innych;
- karą za ich nieprzestrzeganie jest zgorszenie, ośmieszenie drwiny itp.

Moc norm- ?
14. Konformizm-
polega na akceptacji zarówno celów kulturowych, jak i zinstytucjonalizowanych środków służących do ich realizacji. Reakcje konformistyczne, jak twierdzi Merton, są i muszą być dominujące, by system społeczny mógł właściwie funkcjonować. W przeciwnym wypadku ciągłość i równowaga społeczeństwa byłaby zagrożona. Jednostki obierające konformistyczny typ adaptacji dążą do osiągnięcia kulturowo wyznaczonych celów przestrzegając jednocześnie norm określających sposoby ich realizacji. Inaczej mówiąc, dążą do odniesienia sukcesu w rywalizacji przestrzegając reguł gry. Po spełnieniu następujących warunków: szczególnego nacisku na wartość sukcesu jako nadrzędnego celu bez korespondującego nacisku na instytucjonalne środki; egalitarnej ideologii, zgodnie z którą wszyscy mają jednakowe szanse zrealizowania swych aspiracji: braku wyraźnych jednoznacznych wyznaczników sukcesu (przy rozbudowanej strukturze społecznej i ugruntowanych podziałach czasowych, które blokują możliwość awansu) rośnie prawdopodobieństwo sięgnięcia po nonkonformistyczne środki. Ten typ przystosowania został przez Mertona określony jako innowacja.
Dewiacja społeczna-
to wszelkie przejawy zachowania innego niż konformistyczne. Stwierdził on, że z pięciu istniejących jego zdaniem typów indywidualnego przystosowania, 4 typy to zachowania dewiacyjne. Zaliczył do nich: innowację, rytualizm, wycofanie oraz bunt. Biorąc pod uwagę stopień akceptacji reguł działania społecznego, można wymienić dodatkowe typy dewiacji: nonkonformizm, negatywizm i oportunizm. Przy czym dewiacja nie musi oznaczać dysfunkcji.

Według Roberta Mertona dewiację można uznać za:
• dewiacja funkcjonalna: czyn niezgodny z ogólnie przyjętymi normami
• dewiacja normatywna: czyn niezgodny z ogólnie przyjętymi normami, którego dokonanie podlega negatywnej sankcji społecznej


Nie mam odpowedzi do 4,5,8,13. pisze, bo pokręciłam kolejnosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DawidWi




Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:48, 16 Lut 2016    Temat postu:

Pytania będą otwarte czy zamknięte? Na forum pisze, że otwarte a gdzieś na fb, że zamknięte, pogubiłem się. Smile

Co do pierwszej książki łącznie jest do przeczytania 269 stron (z tych rozdziałów co podał). Jest w niej opisane niemal identyczna sytuacja, którą przedstawiał nam na wykładzie np. ta kawa. Very Happy

Trochę mało czasu by ogarnąć to wraz z drugą poprawką ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DawidWi dnia Wto 14:03, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamK




Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:16, 18 Lut 2016    Temat postu: Edzamin poprawkowy :(

Hej,
Jak tam wasze mózgi - ogarniają Socjologię?

Ja dopiero od wczoraj zaczynam powtarzać materiały (dzięki za to, że wrzuciliście materiały), ja nie miałem możliwości zbytnio się uczyć, bo byłem na wyjazdach.

Do zobaczenia na Poprawce.
Głowy do góry Smile damy radę.
Pozdr.
AK


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamK dnia Czw 22:16, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.20152018.fora.pl Strona Główna -> Zajęcia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin